Tomb Raider - Patch 1.0.730.0

  • Für das neue Tomb Raider ist nun ein weiteres Update verfügbar, welches weitere Slots für Spielständen hinzufügt und zudem ein wenig an der DirectX 11-Unterstützung schraubt.



    Entwickler Chrystal Dynamix hat für das aktuelle Tomb Raider einen weiteren Patch veröffentlicht, welcher sich neben Dingen wie weiterem Feinschliff an der DirectX 11-Unterstützung, Abstürzen in Mehrspieler-Partien und der Sensitivität der Maus-Steuerung, vor allem dem Speicher-System des Action-Abenteuers annimmt.
    So stehen ab sofort 99 statt lediglich drei Speicher-Slots auf dem PC zur Verfügung, zudem wird das Spiel nun automatisch beim zuletzt besuchten Camp gesichert. Des Weiteren gibt es jetzt die Möglichkeit, separat heruntergeladene Mehrspieler-Maps in der Karten-Auswahl zu deaktivieren.


    Update 1.0.730.0 Patch-Notes:



    • Upgraded the save slots from three to 99
    • Introduced “Last Campsite Save”, which automatically saves your progress up to the last campsite you have visited
    • Added stereoscopic 3D reticle
    • Fixed issues with the discovery of the Unworthy campsite.
    • Fixed a problem that occurred when traveling back to the Sacred Hall Basecamp after that story has been completed
    • Fixed a playthrough stopper in Chasm Bridge
    • Fixed a playthrough stopper that could occur when loading a saved game created in the Coastal Forest after upgrading the axe but before opening the gate
    • The active selection in the main menu no longer changes due to the rotation of the menu itself
    • Fixed Mouse and Aim Sensitivity slider settings getting rounded to coarser values on save
    • Fixed a crash in multiplayer that could occur while migrating hosts
    • Added functionality to activate and deactivate DLC multiplayer maps during matchmaking. Maps can also be manually activated and deactivated in the new ‘Match Making’ menu in the ‘Options’ menu.
    • (DX11) Fixed a few self-shadowing artifacts in the beach
    • (DX11) Various performance optimizations
    • (DX11) Improved sunlight shadow quality
    • (DX11) Lens flares now render correctly in stereoscopic 3D
    • (DX11) Improved exclusive fullscreen <-> windowed transitions
    • (DX11) Fixed occasional crash on startup related to stereoscopic detection



      Quelle: games-news.de